הכן זוגיותך לחג

שאלה:

בתקופת החגים אנחנו מבלים הרבה יותר זמן יחד, אך דווקא אז מתרבים המתחים, והשהות המשותפת נעשית אתגר לא פשוט. מה ניתן לעשות כדי לשפר זאת?

תשובה:

אכן, תקופת החגים היא הזדמנות גדולה לשפר את הקשר הזוגי, ולחוות חוויות משותפות נעימות.

אך יחד עם זאת, כל שינוי משגרת החיים, טומן בחובו גם פוטנציאל למתח ומריבות. לכל זוג יש כבר הרגלים כיצד לחיות בחיי היום-יום, אבל הזוגיות אינה ערוכה מספיק לחופשה, שבה משתנה השגרה.

נוסף לכך, לזוגות רבים אין את מיומנויות התקשורת הדרושות כדי שהזמן המשותף אכן יהיה זמן נעים ובונה.

שגרת החול מאפשר לפעמים לחיות ‘זה על יד זו’, ולא ‘זה עם זו’. כלומר, בני הזוג יוצאים לעבודה, חוזרים הביתה לטיפול בילדים, ובערב יושבים עייפים, ובקושי משוחחים יחד. עומס היום-יום, מעלים מעיניהם את העובדה שכמעט ואין ביניהם תקשורת.

כאשר הוא המצב הוא כזה, באה תקופת החגים, ויוצרת לנו זמן משותף רב, וגורמת לכך שהחסך בתקשורת, מתגלה. לפתע מגלים בני הזוג שבנושאים רבים הם שונים זה מזו, וכיוון שאינם משוחחים על כך, הדבר גורם למתחים.

אם נוסיף לזה את העובדה שבימים הללו ישנם גם מפגשים רבים עם המשפחה המורחבת, הרי שיש לנו סיבה נוספת למתח אצל בני זוג שאינם יודעים לווסת נכון את היחס בין טיפוח הקשר עם המשפחה המורחבת, לבין הצורך של התא הזוגי להיות שמור ומוגן.

גם העובדה שהילדים נמצאים בבית, במשך כל שעות היום, עלולה להוות מקור למתח ולסכסוכים

אז מה עושים?

ראשית חשוב מאוד להיערך לתקופה הזו, כדי להפיק ממנה את מירב התועלת, ולא חלילה לספוג נזקים.

חשוב לתאם ציפיות מראש, ולחשוב יחד כיצד אתם רוצים לבלות את החופשה. חשוב לחלק נכון את הזמן בין הביקורים אצל המשפחה המורחבת, לבין הזמן המשותף שהוא רק לכם.

תכננו כיצד אתם מתכוונים להעסיק את הילדים במשך החופשה. שעמום אצל ילדים, מוביל לעימותים ולהתנהגויות מזיקות.

קבעו לעצמכם זמני איכות שבהם תוכלו לשוחח אחד עם השניה, ולבלות בנעימים זה עם זו.

אם בכל זאת מתעוררת מתיחות, שוחחו על כך, ואל תתנו לדברים ‘להישאר בבטן’. היכולת לפתור קונפליקטים בדרך של שיחה, משפרת את התקשורת ביניכם, והופכת את המשבר הזמני, למקור לצמיחה והעצמת הקשר הזוגי.

הקורסים שלנו

הפרטים התקבלו בהצלחה!
ניצור איתך קשר בהקדם

× ווטסאפ
דילוג לתוכן