כיצד לחזור לגרושתי?

שאלה:

עד לפני שנתיים, חייתי עם אשתי וארבעת ילדי, עד שהגענו לפרידה בגלל חילוקי דעות רבים, במחשבה לאחור אני חושב שאלו דברים לגיטמיים שקורים אצל הרבה זוגות. כיום אנו חיים כל אחד לחוד והתחלתי לחשוב על חזרה הביתה. הייתי שמח לשמוע עצות איך צריך ואיך נכון להתחיל את התהליך ?

תשובה:

שאלתך מרגשת, משום שהיא פותחת פתח להתחדשות מיוחדת.

בהחלט מומלץ לבחון את האפשרות לחזור שוב הביתה, ואם הדברים ייעשו באופן הנכון, יש סיכוי שתוכלו לפתוח פרק שני בנישואיכם, ממקום בשל וטוב יותר.

יחד עם זאת, אי אפשר להתעלם ממשקעי העבר. יש להניח שאם הגעתם לגירושין, היו לכך סיבות, וחשוב לטפל בהן לפני שתחדשו את הקשר, על מנת שלא תחזרו לאותו המעגל, שחלילה עלול להסתיים שוב בגירושין כואבים יותר, לכם ולילדים.

במידה ותחליט לפנות לגרושתך, ולהציע לה לחדש את הקשר, אני מציע שתראה לה שבכוונתך ללמוד מהעבר, ולפתוח דף חדש אמיתי. נסה להתבונן בשנים בהם חייתם יחד, ולהבין מה היית יכול לשנות בעצמך, על מנת שקשר הנישואים ייבנה טוב יותר. אם תבוא מתוך ההתבוננות הזאת פנימה, יש להניח שתוכל לשדר כוונה רצינית לשינוי.

במידה והיא תסכים, אני ממליץ מאוד לעשות את תהליך החזרה בליוי של יועץ נישואים. הנטיה לחזור על שגיאות העבר קיימת, וכדאי מאוד שלא להסתפק בלקחים הפרטיים שלכם, אלא להעלות בעזרת איש מקצוע את התקוות מהקשר החדש, ואת החששות מפני כשלונו, ולנסות לגבש את הדרך הטובה ביותר לחזור לחיים משותפים.

לגבי הילדים, לא כדאי לשתף אותם בכוונותיכם, לפני שיהיה לכם ברור שאכן אתם עומדים בפני ההחלטה להינשא מחדש. הודעה מוקדמת מידי, עלולה להעמיד אותם בפני תקוות שוא, ואכזבה קשה מנשוא, במידה ובסופו של דבר יוחלט להשאיר את המצב כפי שהוא. במשך השנתיים האחרונות הילדים עברו תהליך ארוך וקשה של עיכול המצב החדש, וחשוב מאוד שלא לפתוח את פצעיהם שוב.

אני מאחל לך שאכן תמצאו את הדרך לחדש את הקשר, ותבנו את ביתכם מחדש, מתוך אהבה ושותפות אמיתית.

הקורסים שלנו

הפרטים התקבלו בהצלחה!
ניצור איתך קשר בהקדם

× ווטסאפ
דילוג לתוכן