מתנה לאישה או לבעל – מקורית, שווה, משמחת, ארוכת-טווח ובחינם

נוכחות רגשית - מתנה לאישה או לבעל שאינה נגמרת לעולם

קניית מתנה לאישה או לבעל, היא מעשה נעים אבל לעתים גם מאתגר.

פעמים רבות בני זוג רוצים להפתיע זה את זו במתנה ייחודית ולא שגרתית, ואכן ללא ספק, הדבר הוא בעל משמעות, יוצר תחושת רענון והתחדשות ומחזק את תחושת ההשקעה ההדדית והשמחה זה בזו. אבל, במרבית המקרים חוויית קבלת המתנה היא חוויה חולפת, שעם כל חשיבותה, נשכחת לאחר מספר ימים.

היום אני רוצה לספר לכם על מתנה עמוקה וקבועה שתוכלו להעניק זה לזו. זו מתנה שהשימוש בה יביא את הקשר הזוגי למקום מתקדם בהרבה, וייתן לכל אחד מכם תחושה של יציבות ובטחון בקשר.

המתנה הזאת היא – נוכחות רגשית!!!

מהי נוכחות רגשית ולמה זוהי מתנה כל כך גדולה?

נוכחות רגשית היא היכולת להיות שם עבור הבעל או האישה, כאשר הם משתפים במשהו שעבר עליהם, או משהו שחשוב להם. היכולת להעניק לו/לה את התחושה של הקשבה אמיתית, מבלי למהר להגיב ולהצדיק או לשלול את ההרגשה שמתוארת.

לא תמיד אנחנו יכולים לתת לשני את מה שהוא מבקש, אבל אנחנו תמיד יכולים להיות נוכחים רגשית כדי לשמוע את הצורך שלו.

ההקשבה הזאת, גם אם אינה פותרת את הצורך של השני באופן מלא, מעניקה לו את התחושה שהשני נמצא שם עבורו, וזוהי תחושה שמקלה מאוד על תחושת החוסר והאכזבה, ומעניקה בטחון בקשר הזוגי וגם במובן הפרטני.

דוגמא

נניח ששני מתייעצת עם עומר, בעלה, האם היא יכול ללכת ללמוד השנה קורס שהיא מאוד מעוניינת בו. עומר סבור שאין להם את הכסף הדרוש לכך, ולכן לדעתו זה לא ניתן.

בתגובה אינטואיטיבית, אך מזיקה מאוד עומר עשוי לומר משהו כמו: “השתגעת שני?! את לא יודע את המצב שלנו?! זה פשוט לא אפשרי כרגע!!!”.

יש להניח שבמצב הזה שני תחוש פגועה מאוד, ותתהה לעצמה עד כמה הצרכים שלה חשובים לבעלה.

אבל, אם עומר יוכל להקשיב קודם כל לצורך של שני, ולבטא את ההקשבה הזאת, הוא יוכל לומר משהו כמו: “וואוו, שני, אני שומע שזה ממש חשוב לך, אני מבין שאת כבר מחכה לזה המון זמן, והיית רוצה לעשות את זה סוף סוף השנה. כשאני שומע את זה, אני כל כך רוצה לומר כן”.

אם עומר יאמר זאת בצורה כנה ואמיתית, יש להניח ששני תחוש בטחון בכך שאכפת לו ממה שהיא מרגישה.

ייתכן שהיא בעצמה תאמר משהו כמו: “חשוב לי שאתה רואה את זה, אני מבינה שכרגע זה לא אפשרי, אבל אני רוצה שנתאמץ על כך כדי שזה יתאפשר בקרוב”.

לחלופין, עומר, לאחר שהקשיב באמת, וביטא בכנות את הקשבתו ואת האכפתיות שלו, יוכל לומר – “ממש קשה לי לומר לך את זה, אבל לצערי אני לא חושב שנוכל לעשות זאת כרגע. אני מציע שנחשוב ביחד איך לחסוך, על מנת שזה יוכל להתאפשר בהקדם”.

ייתכן ששני תתאכזב, בגלל שלא תוכל ללכת לקורס, אבל, היא עדיין תחוש אהובה ובטוחה עם עומר, משום שהוא קשוב לה ולצרכיה. ההרגשה של נוכחות רגשית, מעניקה לזוגיות עוצמה שמחזקת את הקשר וגם את כל אחד מבני הזוג בפני עצמו.

הקורסים שלנו

הפרטים התקבלו בהצלחה!
ניצור איתך קשר בהקדם

× ווטסאפ
דילוג לתוכן