נישואים שניים – קשיים עם ילדי בן הזוג

שאלה:

אני נשואה פעם שניה (לא היו לי ילדים) ובעלי בא לנישואין עם 2 מנשואים קודמים. הם ילדים טובים אוהבים אותם ואני אוהבת אותם. אבל….עצם קיומם ממרר לי את החיים ,קיום קשר עם גרושתו ,המזונות הגבוהים שהוא משלם ותשומת הלב שהם דורשים. יש לנו 2 ילדים משותפים וככל שהזמן עובר אני לא מצליחה להתרגל למציאות הזאת ומרגיש לי כאילו שזה “גדול עלי”. בעלי מבין אותי אך מצד שני הוא אבא נהדר (לכולם לא רק לגדולים שלו) שהילדים שלו עושים מה שרוצים איתו (לוקחים כמה שרוצים מבחינת כסף וגם מניפולציות כל היום).הכי קשה לי זה שהוא מצדיק אותם ולא מרגיש שזה מניפולציות. לפעמים רוצה להתגרש אבל מפחדת על הילדים. אשמח לעצה.

תשובה:

את מתארת מערכת נישואים שהתקשורת בה נשמעת טובה מאוד. בעלך מגלה הבנה לקשייך, למרות שהם פוגשים אותו במקום מאוד לא פשוט מבחינתו.

בנוסף, את אומרת שילדיו הם בסך הכל ילדים טובים, ונמצאים בקשר טוב איתך. זה דבר שאינו מובן מאליו כלל, משום שאחד הקשיים המשמעותיים בנישואים שניים, הוא יצירת הקשר עם ילדי בן הזוג באופן בריא.

נשמע שהקמתם משפחה חדשה לתפארת, ויש לך המון במה לשמוח.

יחד עם זאת, את מתארת קשיים לא מבוטלים, שנובעים מהקושי לקבל את המציאות שבה למעשה ליבו של בעלך מחולקביניך, לבין ילדיו.

זה אמנם לא קל, אבל חשוב להבין שזו עובדת חיים בנישואים שניים.

עם כל הקושי, חשוב מאוד שתביני שבמידה מסויימת את מעמידה את בעלך בפני מציאות בלתי אפשרית. בעלך נדרש באופן סמוי לבחור בין האנשים היקרים לו ביותר, כלומר את או ילדיו.

אני חושב שהטוב ביותר עבורך ועבורו, הוא שתשלימי עם זה שילדיו יישארו תמיד יקרים לו, והוא ישתדל להשקיע עבורם את המיטב.

נישואים שניים הם תמיד דבר מורכב, אבל נישואיכם נשמעים מדבריך, נישואים נפלאים, שחבל לך לאבדם.

רק לאחר שתצליחי להביא את עצמך למקום של השלמה עם עובדה זו, תוכלי לשוחח איתו על הגבולות שלדעתך עליו להציב לילדיו. נכון לעכשיו, את מעורבת מידי רגשית, בשביל שתוכלי לסייע לו באופן ענייני ובונה, ולכן אני ממליץ לך להשאיר את חינוכם לשיקול דעתו.

לגבי הקשר עם גרושתו, אם מדובר בקשר שנראה לך שחורג מגבולות הקשר הענייני וההכרחי לצורך הגידול המשותף של הילדים, שוחחי על כך עם בעלך. אבל, קחי בחשבון שגם בעניין זה, עלייך להשלים עם זה שקשר מסויים הוא הכרחי, משום שהם אחראים במשותף לחינוכם של ילדים יקרים ואהובים.

במידה ובכל זאת תתקשי להשלים עם הדברים, אני מציע לך למצוא פסיכותיראפיסטית באיזור מגורייך, ולעבד איתה את הדברים.

הקורסים שלנו

הפרטים התקבלו בהצלחה!
ניצור איתך קשר בהקדם

× ווטסאפ
דילוג לתוכן