איך לבקש מהבעל לבוא לטיפול?

שאלה:

המצב ביני ובין בעלי אינו טוב, ואני מרגישה שאנחנו זקוקים לטיפול זוגי. הבעיה היא שאני בטוחה שבעלי בשום אופן לא יסכים לכך. אני אפילו חוששת להציע לו. מה אפשר לעשות?

תשובה:

את מתארת מצב מאוד מצוי, שבו אחד מבני הזוג מעוניין בטיפול, אך השני אינו מסכים.

פתחת בהנחה שבעלך לא יסכים לטיפול. מדבריך אני מבין שטרם שאלת אותו, אך מהיכרותך איתו, את מניחה שהוא לא יסכים.

אני מציע שלא להישאר עם ההנחה הבסיסית הזאת, אלא לברר איתו. ייתכן שתופתעי לגלות שהוא מוכן לנסות.

יחד עם זאת, ישנם אכן אנשים שאינם מוכנים להגיע לטיפול. במידה ובעלך אכן מסרב, נראה לי שיכולות להיות לכך מספר סיבות:

  • חשש מחשיפה.
  • חשש שיהיה נתון להאשמות.
  • חשש משינוי.
  • חוסר אמון בטיפול.
  • קושי לשלם את עלות הטיפול.

כדי למנוע את החששות האלה, חשוב להקפיד על מספר כללים, כאשר את מציעה לו את הטיפול:

ראשית, מאוד חשוב שלא לדבר על הטיפול בזמן מריבה. כאשר אתם מתוחים וכועסים, הצעת הטיפול עלולה להיראות כאילו את רוצה לקחת אותו לשופט שיצדיק אותך ויאשים אותו במצב הזוגיות שלכם.

לעומת זאת, אם תציעי לו את הטיפול בזמן נעים ורגוע, ותסבירי שכיוון שאת אוהבת אותו, ומערכת היחסים ביניכם חשובה לך, את רוצה להתייעץ עם מומחה כיצד לשפר, יש סיכוי טוב שהוא יסכים לנסות.

הסבירי שהייעוץ יהיה באווירה דיסקרטית, מבלי שאף אחד, מלבד שניכם והיועץ, יידע על מה שנאמר בחדר הטיפול. לאחר סיום התהליך, אינכם חייבים לפגוש שוב את היועץ, ולכן החשש מחשיפה הוא מזערי.

אמרי לו שתבחרו יועץ שאינו מתנהג כשופט או כחוקר, שמטרתו לבדוק מי מהצדדים צודק, אלא מנסה למצוא את הקו השווה, ולראות כיצד ניתן לבנות את הזוגיות בצורה טובה יותר ונעימה לשניכם.

הציעי שתלכו לפגישה אחת, על מנת להכיר את היועץ, ולבדוק האם יש סיכוי שתוכלו להיעזר בו, ורק אז תחליטו האם אתם רוצים להמשיך בתהליך.

לגבי העניין הכספי – הראי לו שעלות הטיפול הממוצע, אינה גבוהה ממחירה של ספה יפה לסלון, ותועלתו גדולה לאין ערוך.

את כל הדברים האלה, יש לומר ללא לחץ, ומתוך שדר ברור שכל רצונך אינו לשנות אותו, אלא לשנות את האווירה בבית, לרווחת שניכם. הזוגיות המחודשת תשפר את איכות החיים שלכם ושל ילדיכם ללא הכר.

מניסיוני, כאשר מתחילים בתהליך מגלים שכל החששות היו מוגזמים, ואינם מצדיקים וויתור על השיפור הגדול שניתן להשיג בתהליך הייעוץ.

הקורסים שלנו

הפרטים התקבלו בהצלחה!
ניצור איתך קשר בהקדם

× ווטסאפ
דילוג לתוכן