תרגיל פשוט להעצמת הקשר הזוגי

השחיקה הזוגית והביקורת שנוצרת בעקבותיה

אחד הקשיים המשמעותיים ביותר שבני זוג מתמודדים איתם הוא שחיקת הקשר הזוגי. כל זוג בוחר להתחתן מתוך אהבה והערכה הדדית, אבל ברבות השנים, השגרה הולכת ושוחקת את הקשר, ולא פעם מתגבשת עמדה ביקורתית שמתוכה תשומת הלב מופנית דווקא לחסרונות של השני, במקום לייתרונותיו.

המציאות הזאת עלולה להוביל לכך שכמעט לא משנה מה השני יעשה, מכיוון שבכל מקרה מה שיודגש וייתפוס את המוקד, יהיו הטעויות שלו והתכונות הפחות אהובות.

במצב הזה המוטיבציה להשקיע בקשר הולכת ופוחתת, וכך נוצר מעגל שלילי, שבו ככל שהקשר נחלש – מתגברת הביקורת, וככל שגוברת הביקורת – הקשר נחלש.

מה ניתן לעשות על מנת לשפר את המצב?

על מנת לחזק את הקשר מחדש, חשוב לחדש את המוטיבציה לכך. לצורך זה, צריך להפוך את הכיוון של הגלגל – אם עד עכשיו הביקורת הלכה והתגברה ואיכות הקשר הלכה וירדה, נדרשת דרך יעילה לחיזוק הראיה החיובית של השני, ומתוך כך גם מתן ביטוי לתכונות החיוביות שמתגלות מחדש, על ידי מחמאות ופידבקים.

על מנת לחזור ולראות את התכונות החיוביות שנשכחו (שהרי בחרתם זה בזו, ומן הסתם זה נבע מתוך שראיתם אחד בשניה הרבה צדדים טובים), צריך להפנות את תשומת הלב באופן יזום לצדדים הטובים הללו.

לשם כך אפשר להשתמש בתרגיל פשוט שבו האדם שחש את הביקורת כלפי השני, יישב עם עצמו בכל יום, בזמן שנבחר מראש לשם כך (כדאי ליצור תזכורת כלשהי בטלפון או באמצעי אחר כדי שלא לשכוח), ויכתוב לפחות שלושה דברים טובים שהוא ראה בשני היום, ולאיזו תכונה של השני זה משתייך.

לדוגמה: אם אתה מרגיש שנעשית ביקורתי כלפי אשתך, ואתה רואה בעיקר את הצדדים השליליים. אתה יכול להחליט שבכל יום, בשעה שנוחה לך, הטלפון של יצלצל ויזכיר לך לכתוב אלו דברים חיוביים ראית בה.

נגיד ששמת לב שהיא אירגנה את הילדים בבוקר, כדי שאתה תוכל להתפלל לפני העבודה באופן מסודר. יכול להיות שעד היום התייחסת לזה כמובן מאליו, אבל זה הזמן לשאול את עצמך לאיזו תכונה טובה של אשתך זה שייך. לדוגמה – מסירות ואחריות, או יראת שמים וכדו’.

לאחר שיש לך רשימה כזו, השלב הבא הוא לדאוג לומר בכל יום לפחות מחמאה אחת מתוך הדברים ששמת לב אליהם. חשוב שזה יהיה דווקא אחרי שישבת וחשבת על הדברים החיוביים, כדי שהמחמאה לא תהיה ‘מן השפה ולחוץ’, אלא אמיתית.

זה אמנם נראה תרגיל פשוט, אבל היישום היום-יומי שלו יכול להביא תוצאות משמעותיות.

הקורסים שלנו

הפרטים התקבלו בהצלחה!
ניצור איתך קשר בהקדם

× ווטסאפ
דילוג לתוכן