הרצאות למורים וצוותי ניהול

מגוון הרצאות שבאות מהשטח, עם כלים שעוזרים באמת

(אפשרות להשתלמות בית ספרית דרך הפסג"ה המקומית)

אני מרשה לעצמי לכתוב את הכותרת ‘הרצאות שבאות מהשטח, עם כלים שעוזרים באמת’, לא רק בגלל המודל הייחודי שפיתחתי בעבודת הדוקטורט שלי שמתמקדת בפיתוח מוטיבציה אצל ילדים, אלא גם בגלל השנים הרבות בהן זכיתי לעבוד בתוך מערכת החינוך, כמחנך כיתה, סגן מנהל ויועץ חינוכי במספר בתי ספר, בנוסף לניסיון עשיר של עשרות הרצאות למורים.

במהלך שנות עבודתי כמורה השתתפתי כמאזין בהרצאות רבות, ולא פעם שמעתי את המורים מתלוננים על כך שהמרצה מגיע מ’מגדל השן’ של האקדמיה, ואינו מכיר באמת את ‘השטח’. בהרצאות שלי לא תשמעו את הטענה הזאת – משום שאני בא עם דוגמאות מהשטח, מתוך התנסות אמיתית עם כיתות במהלך שנים רבות.

כיועץ חינוכי זכיתי להיות שותף מוביל לתהליך שהביא לשיפור מדדי האח”מ (אקלים חינוכי מיטבי) בבית הספר באופן משמעותי (מבית-ספר שהוגדר כ’אדום’ מבחינת האח”מ, לממוצע הארצי). 

אני מכיר היטב את עבודת המורים בכיתות, וההרצאות שלי מתמקדות ביידע יישומי, שניתן ליישמו מיידית בכיתות, על מנת שהמורים יחושו שקיבלו את מיטב הכלים הדרושים להם.

קטלוג הרצאות

הרצאות למורים וצוותי חינוך

סמכות ללא כעס - איך להשיג שיתוף פעולה בלי כעס, איומים או ענישה

זה לא סוד שסמכות מורית הולכת ונעשית קשה יותר ויותר. לא מעט מורים מוצאים את עצמם ‘יוצאים מהכלים’ ומגיבים בצורות שאחר-כך גורמות להם להצטער.

רבים נוזפים במורים על כך שהם מאבדים את הסבלנות וצועקים על התלמידים, אבל, לא פעם שוכחים שהמורים נמצאים בין הפטיש לסדן, בין הדרישה לשמר מסגרת למידה והתנהגות, לבין הרצון לפתח כיתה רגועה ושליווה באווירה מעצימה.

חשוב לזכור שעל מנת שהמורה יוכל לשמור על שלוותו ולהגיב ביעילות, הוא זקוק לכלים אפקטיביים שאינם מבוססים על איומים וענישה. הרצאה זו מספקת למורים את הכלים הדרושים. כלים שפותחו במטרה לאפשר לתלמידים ללמוד בכיתות שלוות ורגועות, בלי לשכוח את צרכי המורים.

פיתוח מוטיבציה - איך ליצור אקלים כיתתי שיפתח את המוטיבציה פנימית של התלמידים?

מוטיבציה היא למעשה המנוע הפנימי של התלמיד, ולכן היכולת להשפיע על המוטיבציה של התלמיד, תספק למורים כלי יעיל במיוחד לקידומם של התלמידים בכל התחומים.

בהרצאה נלמד כיצד לבנות אקלים כיתתי המעודד התפתחות מוטיבציה פנימית ללמידה.

עם סיום ההרצאה, המורים ייצאו עם ‘מפה’ מדויקת שתסייע לנו לאבחן את הכשל המוטיבציוני של הילד, ובכך לדעת כיצד לסייע להגברת המוטיבציה.

ההרצאה מתבססת על עבודת הדוקטורט שלי, בה פיתחתי מודל לפיתוח מוטיבציה אצל ילדים.

ניהול כיתה - מודל שיטתי ויישומי להשגת שיתוף פעולה בשיעור באווירה רגועה ונעימה

בהרצאה זו ילמדו המורים מודל מדוייק ויישומי, כיצד לטפל בבעיות משמעת בכיתה באופן יעיל.

המודל כולל התייחסות למגוון אירועי משמעת, ברמות שונות, ויוצר מדרג תגובה אפקטיבי, שמונע את הצורך בהסלמה מיותרת של אירועי משמעת.

ההרצאה מותאמת למורים וותיקים וחדשים. מורים חדשים יקבלו מודל שיוכלו ליישם, על מנת לייעל את ההתערבויות שלהם בנושא המשמעת. מורים ותיקים יוכלו להטמיע את המודל במה שידוע להם כבר מניסיונם העשיר ולשכלל את מיומנויות ניהול הכיתה שלהם.

שיחות אישיות - איך להעמיק ולייעל את השיחות האישיות עם התלמידים?

שיחות אישיות מנוהלות במספר הקשרים – בשעות הפרטניות ובהקשר לאירועי משמעת.

בהרצאה נלמד ונתרגל מספר סוגים של שיחות אישיות, ונלמד כיצד לשפר משמעותית את הדיאלוג עם התלמידים ולייעל את שיחות הבירור שנערכות לאחר אירועי משמעת.

איך לשפר את הקשר עם ההורים מכל הסוגים?

הקשר בין צוות בית הספר להורים הוא בעל חשיבות מכרעת, ובמיוחד כאשר מדובר בילדים מאתגרים.

בהרצאה נלמד כיצד לייעל את התקשורת עם ההורים, ונתמקד בפתרון בעיות תקשורת, עם ההורים שקשה איתם באופן מיוחד.

הרצאות לצוותי ניהול

איך ליצור צוות לומד ומתפתח?

אחד מחלומותיו של כל מנהל הוא ליצור צוות שנמצא בתהליך התקדמות וצמיחה מתמיד.

בהרצאה זו נלמד כיצד לעודד התפתחות של אווירה כזו בתוך הצוות, ואיך להפוך את ישיבות המורים לבסיס ללמידה מתמדת.

איך להפחית באופן משמעותי את האלימות בבית הספר?

אחת הבעיות הקשות איתן מתמודדים בתי ספר, היא האלימות.

אלימות פוגעת באופן דרסטי באקלים הבית-ספרי, ומורידה את שביעות הרצון של התלמידים וההורים.

האלימות היא גם אחת מהגורמים המשמעותיים ביותר המשפיעים על מדדי האח”מ (אקלים חינוכי מיטבי).

בהרצאה זו ננתח ביחד את הסיבות לאלימות, ונתווה תוכנית למיגור האלימות.

ליצירת קשר ולתיאום הרצאה – 054-4533450

הקורסים שלנו

הפרטים התקבלו בהצלחה!
ניצור איתך קשר בהקדם

× ווטסאפ
דילוג לתוכן